duminică, martie 01, 2009

Martisorul


Martisoare... Martisoare... Zi de primit martisoare... Martisoare si ghiocei! Si oferit, clar! Imi placea ziua de 1 Martie cand eram mica. Acum numai ai mei isi mai amintesc de mine si-mi trimit un martisor.

Mărţişorul este un mic obiect de podoabă legat de un şnur împletit dintr-un fir alb şi unul roşu, care apare în tradiţia romanilor şi a unor populaţii învecinate. Femeile şi fetele primesc mărţişoare şi le poartă pe durata lunii martie, ca semn al sosirii primaverii.
Daca sunteti curiosi sa aflati ce spune legenda despre martisor cititi aici.

Cu alte cuvinte, azi e zi de oferit martisoare si de pupacit! Have fun!
Dar tot azi ne alegem si "baba"! Eu mi-am ales-o deja! 5 Martie! Sper sa fie o zi buna!
Potrivit tradiţiei, primele nouă zile ale lunii martie sunt considerate „babe”, de care toţi trebuie să ţină cont. Fiecare dintre noi trebuie să ne alegem o „babă” şi, în funcţie de cât de frumoasă, de urâtă sau de norocoasă ori ghinionistă va fi, aşa ne va merge tot anul.

P.S. Pana si spaniolii au scris articole despre Martisorul nostru!
Bine-ai venit primavara! Ne-am saturat de-atata iarna. de-atata frig!
Eu nu m-am saturat de zapada :(

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aici comentezi!